T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Yatırımcıların tarıma ilgisinin giderek arttığı günümüzde, tarım alanında sahip olduğumuz büyük potansiyeli değerlendirmek, yatırım fırsatlarını daha geniş kitlelerle buluşturmak amacıyla, Bakanlığımıza bağlı Strateji Geliştirme Başkanlığı bünyesinde "Tarımsal Yatırımcı Danışma Ofisi (TARYAT)" kurulmuştur. Buna bağlı olarak 81 İl Müdürlüğümüzde; İl Müdür Yardımcısı Başkanlığında, Kırsal Kalkınma ve Örgütlenme Şube Müdürlükleri bünyesinde kurulan Tarımsal Yatırımcı Danışma Birimleri vasıtasıyla yatırımcılara hizmet sunmaktadır.
TARYAT, tarım sektöründe yatırımların artarak devam etmesi, kaynakların etkin ve verimli kullanılması, tarım-sanayi entegrasyonun sağlanması, ülke istihdam ve kalkınmasına katkı sağlamak amacıyla, tarım-orman alanında yatırım yapmak isteyen ulusal ve uluslararası yatırımcılara ülkemizdeki fırsatlar, tarım sektörüne sağlanan destek, hibe ve teşvikler hakkında bilgi vererek yol göstermekte ve rehberlik etmektedir. Böylece tarımsal yatırımcıların karar alma ve uygulama süreçlerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
TARYAT; En küçük aile işletmesinden en büyük ölçekli yatırımlara kadar her türlü yatırıma ve yatırımcıya rehberlik etmekte ve yönlendirmektedir.
Bakanlığımızın yanı sıra, diğer bakanlık ve kuruluşlar tarafından tarım sektörüne yönelik çeşitli destek, hibe ve teşvik uygulamaları gerçekleştirilmektedir. TARYAT, bütün bu Bakanlıkların ve ilgili diğer kurum ve kuruluşların vermiş oldukları destek, hibe ve teşvikleri bir şemsiye altında toplayıp yatırımcılarımızın tarımla ilgili yatırım faaliyetlerinde doğru alanlara yönlendirilmesini sağlamaktadır.
TARYAT tarafından tarımsal yatırımcılara, e-posta, telefon ve yüz yüze görüşme gibi birçok farklı kanaldan bilgi sunulmaktadır.
Bakanlığımızca uygulanmakta olan tarımsal desteklemelere yönelik birim fiyatlar ve başvuru koşullarını içeren "Tarımsal Destekler Bülteni" hazırlanmaktadır.
81 ilimiz için ayrı ayrı Tarımsal Yatırım Rehberleri hazırlanmıştır. https://www.tarimorman.gov.tr/sgb/taryat web sayfasından İl Yatırım Rehberleri bölümünde açılan harita üzerinden yatırım yapılması planlanan İl'e tıklandığında o İl'e dair yatırım rehberine erişilir. İlin nüfusu, yüzölçümü, tarım alanı, çiftçi sayısı ve arazi varlığını içeren genel bilgilerden sonra, tarım alanlarının dağılımı ve üretim miktarına ilişkin tablolara ve sektörlere göre tarıma dayalı sanayi işletme sayılarına ulaşılır. Tarımsal Yatırım Potansiyeli hakkında bilgi verilerek tarımsal yatırım için uygun sektörler ve alanlara yönelik açıklayıcı bilgiler verilir. Bu aşamadan sonra yatırım yapılacak alan konusunda ne tür destek, hibe ve teşvik alınacağına ve yararlanmak için nerelere başvurulacağına dair bilgiler sunulmaktadır. Bu rehber, yatırımcılar için ana bilgi kaynağı niteliğindedir.
MUŞ İLİ TARIMSAL YATIRIM İÇİN UYGUN SEKTÖRLER
1.Hayvansal Üretime Yönelik Yatırımlar
2.Hayvansal Ürünlerin işlenmesine ve depolanmasına yönelik yatırımlar
3.Bitkisel Üretime Yönelik Yatırımlar
4.Bitkisel Ürünlerin işlenmesine ve depolanmasına yönelik yatırımlar
5.Arıcılık faaliyetlerine yönelik yatırımlar
6.Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve İşlenmesi Yatırımları
7.Tarım-Alet Makine Parkları Yatırımları
8.Yenilebilir Enerji Kaynakları (Tarımsal Üretime Yönelik)
9.El Sanatları (Zanaatkarlık) ürünlerine yönelik yatırımlar
MUŞ İLİ TARIMSAL YATIRIM POTANSİYELİ
1.325.000 Büyükbaş hayvan varlığı ve 1.084.000 Küçükbaş hayvan varlığı
7.500 adet Manda varlığı ve 94.000 adet Kaz varlığı
2.278.500 ha. ova alanıyla makinalı tarıma elverişli olması
3.357.300 ha. Tarım Arazisi ve 400.000 ha. Çayır ve Mera alanı
4.393.000 ton süt üretimi ve 17.500 ton et üretimi
5.280.000 ton Hububat (Buğday ve Arpa) Üretimi
1.515.000 ton Yem Bitkileri (Yonca, Korunga, Slaj Mısır ve Fiğ) Üretimi
6.Alparslan I-II ve Kalehan Barajların varlığı ile Sulama ve Su Ürünleri Yetiştiriciliğine elverişli olması