Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Muş Valiliği
T.C. Muş Valiliği
T.C. Muş Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Mevzuat Tarihçe Valilik Birimleri Önceki Valilerimiz Kurumsal Kimlik İl Protokol Listesi
  • MUŞ
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Kamu Hizmet Standartları Hizmet Birimleri Kolluk Personeli İhbar/Şikayet Resmi Tören Marşları
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İlan Portalı İhale İlanları Basın Bülteni
  • İLETİŞİM
°C
2
Ağustos2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Valimiz
      • Vali Yardımcıları
        • Tahir Yılmaz
        • Cihat Abukan
        • Mustafa Batuhan Alpboğa
        • Muhammet Fatih Aydın
      • Kaymakamlar
        • Ömer Övünç KOŞANSU
        • İsmail GÜNEY
        • Orhan AYAZ
        • Göksu Bayram
        • Abdulkadir IŞIK
    • Mevzuat
    • Tarihçe
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Enerji Yönetim Birimi
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
    • Önceki Valilerimiz
    • Kurumsal Kimlik
    • İl Protokol Listesi
  • MUŞ
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Hizmet Birimleri
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
    • Kolluk Personeli İhbar/Şikayet
    • Resmi Tören Marşları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İlan Portalı
    • İhale İlanları
    • Basın Bülteni
  • İLETİŞİM

Bilgi Edinme - İlgili Yasa

Bilgi Edinme Hakkı Kanunu

Kanun No: 4982                                              Kabul Tarihi: 9.10.2003

BİRİNCİ BÖLÜM
 
Amaç, Kapsam ve Tanımlar
 
Amaç

MADDE 1: Bu Kanunun amacı; demokratik ve şeffaf yönetimin gereği  olan eşitlik, tarafsızlık ve açıklık ilkelerine uygun olarak kişilerin bilgi  edinme hakkını kullanmalarına ilişkin esas ve usulleri düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2: Bu Kanun; kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu  niteliğindeki meslek kuruluşlarının faaliyetlerinde uygulanır.

1.11.1984 tarihli ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair  Kanun hükümleri saklıdır.

Tanımlar

MADDE 3: Bu Kanunda geçen;

a) Kurum ve kuruluş: Bu Kanunun 2 nci maddesinde geçen ve kapsama dahil olan bilgi edinme başvurusu yapılacak bütün makam ve mercileri,

b) Başvuru sahibi: Bu Kanun kapsamında bilgi edinme hakkını kullanarak  kurum ve kuruluşlara başvuran gerçek ve tüzel kişileri,

c) Bilgi: Kurum ve kuruluşların sahip oldukları kayıtlarda yer alan bu  Kanun kapsamındaki her türlü veriyi,

d) Belge: Kurum ve kuruluşların sahip oldukları bu Kanun kapsamındaki  yazılı, basılı veya çoğaltılmış dosya, evrak, kitap, dergi, broşür, etüt,  mektup, program, talimat, kroki, plân, film, fotoğraf, teyp ve video kaseti,  harita, elektronik ortamda kaydedilen her türlü bilgi, haber ve veri  taşıyıcılarını,

e) Bilgi veya belgeye erişim: İstenen bilgi veya belgenin niteliğine  göre, kurum ve kuruluşlarca, başvuru sahibine söz konusu bilgi veya belgenin bir kopyasının verilmesini, kopya verilmesinin mümkün olmadığı hâllerde,  başvuru sahibinin bilgi veya belgenin aslını inceleyerek not almasına veya  içeriğini görmesine veya işitmesine izin verilmesini,

f) Kurul: Bilgi Edinme Değerlendirme Kurulunu,

İfade eder.
 
İKİNCİ BÖLÜM

Bilgi Edinme Hakkı  ve Bilgi Verme Yükümlülüğü
 
Bilgi edinme hakkı

MADDE 4: Herkes bilgi edinme hakkına sahiptir.

Türkiye'de ikamet eden yabancılar ile Türkiye'de faaliyette bulunan  yabancı tüzel kişiler, isteyecekleri bilgi kendileriyle veya faaliyet  alanlarıyla ilgili olmak kaydıyla ve karşılıklılık ilkesi çerçevesinde, bu  Kanun hükümlerinden yararlanırlar.

Türkiye'nin taraf olduğu uluslararası sözleşmelerden doğan hak ve  yükümlülükleri saklıdır.

Bilgi verme yükümlülüğü

MADDE 5: Kurum ve kuruluşlar, bu Kanunda yer alan istisnalar dışındaki  her türlü bilgi veya belgeyi başvuranların yararlanmasına sunmak ve bilgi  edinme başvurularını etkin, süratli ve doğru sonuçlandırmak üzere, gerekli  idarî ve teknik tedbirleri almakla yükümlüdürler.

Bu Kanun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren diğer kanunların bu  Kanuna aykırı hükümleri uygulanmaz.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Bilgi Edinme  Başvurusu

Başvuru usulü

MADDE 6: Bilgi edinme başvurusu, başvuru sahibinin adı ve soyadı,  imzası, oturma yeri veya iş adresini, başvuru sahibi tüzel kişi ise tüzel  kişinin unvanı ve adresi ile yetkili kişinin imzasını ve yetki belgesini içeren  dilekçe ile istenen bilgi veya belgenin bulunduğu kurum veya kuruluşa yapılır.  Bu başvuru, kişinin kimliğinin ve imzasının veya yazının kimden neşet ettiğinin  tespitine yarayacak başka bilgilerin yasal olarak belirlenebilir olması  kaydıyla elektronik ortamda veya diğer iletişim araçlarıyla da yapılabilir.

Dilekçede, istenen bilgi veya belgeler açıkça belirtilir.

İstenecek bilgi veya belgenin niteliği

MADDE 7: Bilgi edinme başvurusu, başvurulan kurum ve kuruluşların  ellerinde bulunan veya görevleri gereği bulunması gereken bilgi veya belgelere  ilişkin olmalıdır.

Kurum ve kuruluşlar, ayrı veya özel bir çalışma, araştırma, inceleme  ya da analiz neticesinde oluşturulabilecek türden bir bilgi veya belge için  yapılacak başvurulara olumsuz cevap verebilirler.

İstenen bilgi veya belge, başvurulan kurum ve kuruluştan başka bir  yerde bulunuyorsa, başvuru dilekçesi bu kurum ve kuruluşa gönderilir ve durum  ilgiliye yazılı olarak bildirilir.

Yayımlanmış veya kamuya açıklanmış bilgi veya belgeler

MADDE 8: Kurum ve kuruluşlarca yayımlanmış veya yayın, broşür, ilân  ve benzeri yollarla kamuya açıklanmış bilgi veya belgeler, bilgi edinme  başvurularına konu olamaz. Ancak, yayımlanmış veya kamuya açıklanmış bilgi veya  belgelerin ne şekilde, ne zaman ve nerede yayımlandığı veya açıklandığı  başvurana bildirilir.

Gizli bilgileri ayırarak bilgi veya belge verme

MADDE 9: İstenen bilgi veya belgelerde, gizlilik dereceli veya  açıklanması yasaklanan bilgiler ile açıklanabilir nitelikte olanlar birlikte  bulunuyor ve bunlar birbirlerinden ayrılabiliyorsa, söz konusu bilgi veya  belge, gizlilik dereceli veya açıklanması yasaklanan bilgiler çıkarıldıktan  sonra başvuranın bilgisine sunulur. Ayırma gerekçesi başvurana yazılı olarak  bildirilir.

Bilgi veya belgeye erişim

MADDE 10: Kurum ve kuruluşlar, başvuru sahibine istenen belgenin  onaylı bir kopyasını verirler.

Bilgi veya belgenin niteliği gereği kopyasının verilmesinin mümkün  olmadığı veya kopya çıkarılmasının aslına zarar vereceği hâllerde, kurum ve  kuruluşlar ilgilinin;

a) Yazılı veya basılı belgeler için, söz konusu belgenin aslını  incelemesi ve not alabilmesini,

b) Ses kaydı şeklindeki bilgi veya belgelerde bunları  dinleyebilmesini,

c) Görüntü kaydı şeklindeki bilgi veya belgelerde bunları  izleyebilmesini,

Sağlarlar.

Bilgi veya belgenin yukarıda belirtilenlerden farklı bir şekilde elde  edilmesi mümkün ise, belgeye zarar vermemek koşuluyla bu olanak sağlanır.

Başvurunun yapıldığı kurum ve kuruluş, erişimine olanak sağladığı  bilgi veya belgeler için başvuru sahibinden erişimin gerektirdiği maliyet  tutarı kadar bir ücreti bütçeye gelir kaydedilmek üzere tahsil edebilir.

Bilgi veya belgeye erişim süreleri

MADDE 11: Kurum ve kuruluşlar, başvuru üzerine istenen bilgi veya  belgeye erişimi onbeş iş günü içinde sağlarlar. Ancak istenen bilgi veya  belgenin, başvurulan kurum ve kuruluş içindeki başka bir birimden sağlanması;  başvuru ile ilgili olarak bir başka kurum ve kuruluşun görüşünün alınmasının  gerekmesi veya başvuru içeriğinin birden fazla kurum ve kuruluşu ilgilendirmesi  durumlarında bilgi veya belgeye erişim otuz iş günü içinde sağlanır. Bu  durumda, sürenin uzatılması ve bunun gerekçesi başvuru sahibine yazılı olarak  ve onbeş iş günlük sürenin bitiminden önce bildirilir.

10 uncu maddede belirtilen bilgi veya belgelere erişim için gereken  maliyet tutarının idare tarafından başvuru sahibine bildirilmesiyle onbeş iş  günlük süre kesilir. Başvuru sahibi onbeş iş günü içinde ücreti ödemezse  talebinden vazgeçmiş sayılır.

Başvuruların cevaplandırılması

MADDE 12: Kurum ve kuruluşlar, bilgi edinme başvurularıyla ilgili  cevaplarını yazılı olarak veya elektronik ortamda başvuru sahibine bildirirler.  Başvurunun reddedilmesi hâlinde bu kararın gerekçesi ve buna karşı başvuru  yolları belirtilir.

İtiraz usulü

MADDE 13: Bilgi edinme istemi 16 ve 17 nci maddelerde öngörülen  sebeplerle reddedilen başvuru sahibi, yargı yoluna başvurmadan önce kararın  tebliğinden itibaren onbeş gün içinde Kurula itiraz edebilir. Kurul, bu konudaki  kararını otuz iş günü içinde verir. Kurum ve kuruluşlar, Kurulun istediği her  türlü bilgi veya belgeyi onbeş iş günü içinde vermekle yükümlüdürler.

Kurula itiraz, başvuru sahibinin idarî yargıya başvurma süresini  durdurur.

Bilgi Edinme Değerlendirme Kurulu

MADDE 14: Bilgi edinme başvurusuyla ilgili yapılacak itirazlar  üzerine, 16 ve 17 nci maddelerde öngörülen sebeplere dayanılarak verilen  kararları incelemek ve kurum ve kuruluşlar için bilgi edinme hakkının  kullanılmasına ilişkin olarak kararlar vermek üzere; Bilgi Edinme Değerlendirme  Kurulu oluşturulmuştur.

Kurul; birer üyesi Yargıtay ve Danıştay genel kurullarının kendi  kurumları içinden önerecekleri ikişer aday, birer üyesi ceza hukuku, idare  hukuku ve anayasa hukuku alanlarında profesör veya doçent unvanına sahip  kişiler, bir üyesi Türkiye Barolar Birliğinin baro başkanı seçilme  yeterliliğine sahip kişiler içinden göstereceği iki aday, iki üyesi en az genel  müdür düzeyinde görev yapmakta olanlar ve bir üyesi de Adalet Bakanının önerisi  üzerine bu Bakanlıkta idarî görevlerde çalışan hâkimler arasından Bakanlar  Kurulunca seçilecek dokuz üyeden oluşur.

Kurul üyeliğine önerilen adayların muvafakatları aranır.

Kurul Başkanı, kurul üyelerince kendi aralarından seçilir.

Kurul, en az ayda bir defa veya ihtiyaç duyulduğu her zaman Başkanın  çağrısı üzerine toplanır.

Kurul üyelerinin görev süreleri dört yıldır. Görev süresi sona erenler  yeniden seçilebilirler. Görev süresi dolmadan görevinden ayrılan üyenin yerine  aynı usule göre seçilen üye, yerine seçildiği üyenin görev süresini tamamlar.  Yeni seçilen Kurul göreve başlayıncaya kadar önceki Kurul görevine devam eder.

Kurul üyelerine 10.2.1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu  hükümleri saklı kalmak kaydıyla fiilen görev yaptıkları her gün için uhdesinde  kamu görevi bulunanlara (1000), uhdesinde kamu görevi bulunmayanlara ise (2000)  gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak miktarda  huzur hakkı ödenir. Bu ödemelerde damga vergisi hariç herhangi bir kesinti  yapılmaz.

Kurul, belirleyeceği konularda komisyonlar ve çalışma grupları  kurabilir; ayrıca gerekli gördüğü takdirde, ilgili bakanlık ile diğer kurum ve  kuruluşların ve sivil toplum örgütlerinin temsilcilerini bilgi almak üzere  toplantılarına katılmaya davet edebilir.

Kurulun sekretarya hizmetleri Başbakanlık tarafından yerine getirilir.

Kurulun görev ve çalışmalarına ilişkin esas ve usuller Başbakanlıkça  hazırlanarak yürürlüğe konulacak bir yönetmelikle düzenlenir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Bilgi Edinme Hakkının  Sınırları

Yargı denetimi dışında kalan işlemler

MADDE 15: Yargı denetimi dışında kalan idarî işlemlerden kişinin  çalışma hayatını ve mesleki onurunu etkileyecek nitelikte olanlar, bu Kanun  kapsamına dahildir. Bu şekilde sağlanan bilgi edinme hakkı işlemin yargı  denetimine açılması sonucunu doğurmaz.

Devlet sırrına ilişkin bilgi veya belgeler

MADDE 16: Açıklanması hâlinde Devletin emniyetine, dış  ilişkilerine, millî savunmasına ve millî güvenliğine açıkça zarar verecek ve  niteliği itibarıyla Devlet sırrı olan gizlilik dereceli bilgi veya belgeler,  bilgi edinme hakkı kapsamı dışındadır.

Ülkenin ekonomik çıkarlarına ilişkin bilgi veya belgeler

MADDE 17: Açıklanması ya da zamanından önce açıklanması hâlinde,  ülkenin ekonomik çıkarlarına zarar verecek veya haksız rekabet ve kazanca sebep  olacak bilgi veya belgeler, bu Kanun kapsamı dışındadır.

İstihbarata ilişkin bilgi veya belgeler

MADDE 18: Sivil ve askerî istihbarat birimlerinin görev ve  faaliyetlerine ilişkin bilgi veya belgeler, bu Kanun kapsamı dışındadır.

Ancak, bu bilgi ve belgeler kişilerin çalışma hayatını ve meslek  onurunu etkileyecek nitelikte ise, istihbarata ilişkin bilgi ve belgeler bilgi  edinme hakkı kapsamı içindedir.

İdarî soruşturmaya ilişkin bilgi veya belgeler

MADDE 19: Kurum ve kuruluşların yetkili birimlerince yürütülen  idarî soruşturmalarla ilgili olup, açıklanması veya zamanından önce açıklanması  hâlinde;

a) Kişilerin özel hayatına açıkça haksız müdahale sonucunu doğuracak,
 
b) Kişilerin veya soruşturmayı yürüten görevlilerin hayatını ya da  güvenliğini tehlikeye sokacak,

c) Soruşturmanın güvenliğini tehlikeye düşürecek,

d) Gizli kalması gereken bilgi kaynağının açığa çıkmasına neden olacak  veya soruşturma ile ilgili benzeri bilgi ve bilgi kaynaklarının temin edilmesini  güçleştirecek,

Bilgi veya belgeler, bu Kanun kapsamı dışındadır.

Adlî soruşturma ve kovuşturmaya ilişkin bilgi veya belgeler

MADDE 20: Açıklanması veya zamanından önce açıklanması hâlinde;

a) Suç işlenmesine yol açacak,

b) Suçların önlenmesi ve soruşturulması ya da suçluların kanunî  yollarla yakalanıp kovuşturulmasını tehlikeye düşürecek,

c) Yargılama görevinin gereğince yerine getirilmesini engelleyecek,

d) Hakkında dava açılmış bir kişinin adil yargılanma hakkını ihlâl  edecek,

Nitelikteki bilgi veya belgeler, bu Kanun kapsamı dışındadır.

4.4.1929 tarihli ve 1412 sayılı Ceza Muhakemeleri Usulü Kanunu,  18.6.1927 tarihli ve 1086 sayılı Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu, 6.1.1982  tarihli ve 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu ve diğer özel kanun hükümleri  saklıdır.

Özel hayatın gizliliği

MADDE 21: Kişinin izin verdiği hâller saklı kalmak üzere, özel  hayatın gizliliği kapsamında, açıklanması hâlinde kişinin sağlık bilgileri ile  özel ve aile hayatına, şeref ve haysiyetine, meslekî ve ekonomik değerlerine  haksız müdahale oluşturacak bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakkı kapsamı  dışındadır.

Kamu yararının gerektirdiği hâllerde, kişisel bilgi veya belgeler,  kurum ve kuruluşlar tarafından, ilgili kişiye en az yedi gün önceden haber  verilerek yazılı rızası alınmak koşuluyla açıklanabilir.

Haberleşmenin gizliliği

MADDE 22: Haberleşmenin gizliliği esasını ihlâl edecek bilgi veya  belgeler, bu Kanun kapsamı dışındadır.

Ticarî sır

MADDE 23: Kanunlarda ticarî sır olarak nitelenen bilgi veya  belgeler ile, kurum ve kuruluşlar tarafından gerçek veya tüzel kişilerden gizli  kalması kaydıyla sağlanan ticarî ve malî bilgiler, bu Kanun kapsamı dışındadır.

Fikir ve sanat eserleri

MADDE 24: Fikir ve sanat eserlerine ilişkin olarak yapılacak bilgi  edinme başvuruları hakkında ilgili kanun hükümleri uygulanır.

Kurum içi düzenlemeler

MADDE 25: Kurum ve kuruluşların, kamuoyunu ilgilendirmeyen ve  sadece kendi personeli ile kurum içi uygulamalarına ilişkin düzenlemeler  hakkındaki bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakkının kapsamı dışındadır.  Ancak, söz konusu düzenlemeden etkilenen kurum çalışanlarının bilgi edinme  hakları saklıdır.

Kurum içi görüş, bilgi notu ve tavsiyeler

MADDE 26: Kurum ve kuruluşların faaliyetlerini yürütmek üzere, elde  ettikleri görüş, bilgi notu, teklif ve tavsiye niteliğindeki bilgi veya  belgeler, kurum ve kuruluş tarafından aksi kararlaştırılmadıkça bilgi edinme  hakkı kapsamındadır.

Bilimsel, kültürel, istatistik, teknik, tıbbî, malî, hukukî ve benzeri  uzmanlık alanlarında yasal olarak görüş verme yükümlülüğü bulunan kişi, birim  ya da kurumların görüşleri, kurum ve kuruluşların alacakları kararlara esas  teşkil etmesi kaydıyla bilgi edinme istemlerine açıktır.

Tavsiye ve mütalaa talepleri

MADDE 27: Tavsiye ve mütalaa talepleri bu Kanun kapsamı dışındadır.

Gizliliği kaldırılan bilgi veya belgeler

MADDE 28: Gizliliği kaldırılmış olan bilgi veya belgeler, bu  Kanunda belirtilen diğer istisnalar kapsamına girmiyor ise, bilgi edinme  başvurularına açık hâle gelir.
 
BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son  Hükümler

Ceza hükümleri

MADDE 29: Bu Kanunun uygulanmasında ihmâli, kusuru veya kastı  bulunan memurlar ve diğer kamu görevlileri hakkında, işledikleri fiillerin  genel hükümler çerçevesinde ceza kovuşturması gerektirmesi hususu saklı kalmak  kaydıyla, tâbi oldukları mevzuatta yer alan disiplin cezaları uygulanır.

Bu Kanunla erişilen bilgi ve belgeler ticarî amaçla çoğaltılamaz ve  kullanılamaz.

Rapor düzenlenmesi

MADDE 30: Kurum ve kuruluşlar, bir önceki yıla ait olmak üzere;

a) Kendilerine yapılan bilgi edinme başvurularının sayısını,

b) Olumlu cevaplanarak bilgi veya belgelere erişim sağlanan başvuru  sayısını,

c) Reddedilen başvuru sayısı ve bunların dağılımını gösterir  istatistik bilgileri,

d) Gizli ya da sır niteliğindeki bilgiler çıkarılarak ya da bu  nitelikteki bilgiler ayrılarak bilgi veya belgelere erişim sağlanan başvuru  sayısını,

e) Başvurunun reddedilmesi üzerine itiraz edilen başvuru sayısı ile  bunların sonuçlarını,

Gösterir bir rapor hazırlayarak, bu raporları her yıl Şubat ayının  sonuna kadar Bilgi Edinme Değerlendirme Kuruluna gönderirler. Bağlı, ilgili ve ilişkili kamu kurum ve kuruluşları raporlarını bağlı, ilgili ya da ilişkili  oldukları bakanlık vasıtasıyla iletirler. Kurul, hazırlayacağı genel raporu, söz konusu kurum ve kuruluşların raporları ile birlikte her yıl Nisan ayının  sonuna kadar Türkiye Büyük Millet Meclisine gönderir. Bu raporlar takip eden  iki ay içinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığınca kamuoyuna açıklanır.

Yönetmelik

MADDE 31: Bu Kanunun uygulanması ile ilgili esas ve usullerin  belirlenmesine ilişkin yönetmelik, Kanunun yayımını takip eden altı ay içinde  Başbakanlık tarafından hazırlanarak Bakanlar Kurulunca yürürlüğe konulur.

Yürürlük

MADDE 32: Bu Kanun yayımı tarihinden itibaren altı ay sonra yürürlüğe  girer.

Yürütme

MADDE 33: Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişilebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Bilgi Edinme
T.C. Muş Valiliği Kültür Mahallesi İstasyon Caddesi Hükümet Konağı
0 436 212 10 01-02-03
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız